Demografiske og psykografiske kriterier

Demografiske og psykografiske kriterier

Demografiske og psykografiske kriterier Demografiske og psykografiske kriterier kan stilles når man skal segmentere markedet og definere hvem målgruppen er. Dette er helt sentralt innen markedsføring, da det er viktig at markedsføringen rettes mot en gruppe mennesker...

Hva betyr CPM?

Hva betyr CPM?

Hva betyr CPM? Hva betyr CPM? CPM er en forkortelse som står for «Cost Per Mille», eller som vi på norsk ville sagt – «pris per tusende visninger». Dette uttrykket er ofte relevant i markedsføringssammenheng der man ønsker å oppnå økt merkevarebevissthet. CPM er et...

Hva er ROI?

Hva er ROI?

Hva er ROI? Hva er ROI eller «Return on Investment»? Uttrykket omtales gjerne som «avkastning på investering» på norsk, og benyttes hyppig innen markedsføring. Med ROI får man et mål på hvor mye man sitter igjen med etter at investeringer er gjort. Uttrykket brukes...

Annonsering via byrå

Annonsering via byrå

Annonsering via byrå Annonsering gjennom et byrå kan være nyttig for bedrifter som har behov for hjelp med markedsføring. Byrået kan hjelpe med alt fra administrering av annonsekonto, til det å skrive gode annonser. Om du er usikker på hvordan du lager eller...

Hva er programmatisk annonsering?

Hva er programmatisk annonsering?

Hva er programmatisk annonsering? Hva er programmatisk annonsering, egentlig? Mange bedrifter har de siste årene fått øynene opp for denne smarte og kostnadseffektive annonseringsmetoden. Med programmatiske annonser kan man effektivt nå ut til en forhåndsdefinert...

Hvordan skrive en god annonse?

Hvordan skrive en god annonse?

Hvordan skrive en god annonse? En god annonse er som regel det bedriften din trenger for å nå ut til flest mulig kunder med et budskap, og samtidig oppnå konverteringer. Det er imidlertid mange ting som skal klaffe for at en annonse skal bli virkelig god. Så, hvordan...

MVA på annonsering

MVA på annonsering

MVA på annonsering Er det MVA på annonsering? Mange bedrifter er usikre på hvilke regler som gjelder for skatter og avgifter i forbindelse med markedsføring. Dette er samtidig et tema som er viktig å ha kunnskap om. Vi skal her se nærmere på MVA på annonsering. Finn...

Primær og sekundær målgruppe

Primær og sekundær målgruppe

Primær og sekundær målgruppe Innen markedsføring hører man gjerne snakk om primær og sekundær målgruppe. Dersom du ønsker å lykkes med markedsføringen din, gjelder det å ha kunnskap om begge disse gruppene, og forstå samspillet mellom dem. Vi skal her se nærmere på...

Google Ads hjelp

Google Ads hjelp

Google Ads |Hjelp Trenger du hjelp med Google Ads? Mange bedrifter er usikre på hvordan de kan lage Google-annonser som når ut til målgruppen på en effektiv måte. Hvilke søkeord bør det for eksempel fokuseres på, og hvordan bør annonsen utformes? Du kan lykkes med...

Snapchat annonsering

Snapchat annonsering

Snapchat annonsering Snapchat annonsering (eller Snapchat Ads) er en markedsføringsmetode som har blitt veldig populær de siste årene. Gjennom denne kanalen kan du nå ut til et ungt publikum ved hjelp av kreative annonseformater. Men hvordan? Dersom du er usikker på...

Mobilannonsering

Mobilannonsering

Mobilannonsering Mobil og annonsering går ofte hånd i hånd, siden en stor andel av alle annonser vises på nettopp mobile enheter. I dagens samfunn bruker de fleste av oss mobilen til daglig, blant annet til sosiale medier og Google. Med mobilvennlige annonser kan du...

Facebook kampanje

Facebook kampanje

Facebook kampanje Med en Facebook kampanje kan bedrifter oppnå bestemte mål, enten det er å generere nye leads eller å øke antallet salg på nettsiden sin. Ønsker bedriften din å nå ut til en bestemt målgruppe? Da er Facebook en super plattform! Dersom du er usikker på...